Tyrolean – Sarah Dallas

av riot yarn

Igår tog jag tag i ett gammalt koftprojekt som aldrig blivit färdigt. Gjorde sista delen så nu fattas bara montering och att sticka en knappremsa i fram. Tror den blir varm och fin. Ullgarnet är varmt och jag gillar inte att frysa så den kommer att användas flitigt nu när kylan kommer. Vet däremot inte var jag ska köpa knappar… Tittade på mörkblå pärlemoknappar men de var slut när jag väl skulle köpa dem. Mönstret kommer från boken Vintage Style från Rowan och var trevligt att sticka. Jag har däremot inte använt olika färger som mönstret visar och vet inte om jag vill brodera heller. Mitt stickuppehåll gjorde det lite komplicerat att ta upp stickningen igen men det gick efter lite tänkande. Boken är en av mina bästa. Jag gillar nästan alla mönster och har sedan länge köpt garn till fler projekt. Ska bara ta mig tid.

 

sist

