den lilla koftan som blev stor

av riot yarn

hals

nedre kant

lavendel

grå kofta

Mönster: Grå dockkofta från fyrtiotalet från Små stickade kläder från vår barndom av Celia B. Dackenberg
Stickor: 3mm
Garn: Grått ullgarn
Åtgång: ca 150 gram
Knappar: Strikk

Eftersom jag har en tendens att sticka löst tänkte jag att en dockkofta i ullgarn stickat med stickor i en större storlek skulle resultera i en lagom babystorlek. Men ack, så stor den blev ändå. Blev nog en storlek mer passande en 1-åring. Jag irriterar mig så på att jag inte får till formen på babykoftor. De blir alltid korta och för breda även om jag gör ett stickprov innan.

Nu har vi flyttat och jag har hittat mina stickgrejer igen. Men stickningen har inte kommit igång än eftersom det finns så mycket att göra + att vi saknar en soffa. Förhoppningsvis kommer jag igång igen snart.

