dubbelknäppning

av riot yarn

Sitter och klurar över en dubbelknäppning till Dagermantröjan.
Tröjan var ju en födelsedagspresent till min kärlek som efter första provningen av nederdelen absolut ville ändra storleken så att den skulle bli mindre.
Jag rev upp det stickade och måttade efter begäran istället efter den tröjan vars passform han ville ha och självklart blev tröjan för liten. Därför har det här projektet dragit ut på tiden och jag har börjat tänka att jag ska använda den istället. Jag har t.o.m. klippt upp den till en kofta för att göra den vidare i magen men det fattas ändå några centimeter för att han ska kunna använda den.
Men så igår när jag satt och stickade på knappkanten kom idén om en dubbelknäppning. Får jag till en dubbelknäppning så blir koftan större och då kan han använda den ändå. Men jag vet inte hur jag ska få till det. Nu vill jag bara få koftan färdig. Jag har tusen andra projekt i huvudet och massor av garn. Ändå vill jag ha mer. Det går inte att köpa för mycket garn.
Jag önskar mig högar av mjukt lyxgarn.
Jag vill ha Jemma Sykes the Elizabeth.

ut
(artisticthings.com)

