lilla, lilla islandströjan

av riot yarn

Lilla ”Johnny” skulle få en hemstickad kofta. Men jag slarvade med provlappen så den blev till och med för stor för Stig. Så snabbt som ögat fick jag komma på en ny present. Och jag har ju aldrig gjort en klassisk islandströja innan så med hjälp av foton och en ritning på en islandströja i Elisabeth Zimmermanns The Opinionated Knitter så stickade jag den här.
För att vidga halsringningen klippte jag upp i sidan och satte dit knappar. Det är ju så jobbigt att dra på snäva tröjor på de små. Idag ska presenten överlämnas. Jag hoppas den blir uppskattad.

island1

Mönster: Med hjälp av bilder från The Opinionated Knitter
Stickor: rundsticka och strumpstickor 3mm
Garn: 50 gram vit alpaca och blåa restgarner

island3

Stig fick manekänga trots att tröjan är lite för liten för honom.

island2

