a w a r d

av riot yarn

Jag har fått en award av Knitarina. Tack! Nästan alla awards innebär att den nominerade ska berätta sju fakta om sig själv och nominera sju andra inspirerande bloggare. Ett svårt uppdrag tycker jag som gillar så många bloggar. Därför vill jag ge en award till alla på min blogglista och det blir många fler än sju.

1. Jag läser just nu 120 sidor långa Silke av Alessandro Baricco utan sänglampa eftersom 2. jag för ett tag sedan var så optimistisk i mitt sänglampeköpande att jag köpte en fin lampa utan skärmar eller fungerande strömbrytare. Jag har nämligen en tendens att börja på projekt som inte blir färdiga. 3. Jag gillar att sticka framför tv:n eller helst en film. 4. En av mina favoritfilmer är The Wind That Shakes the Barley där tweedkepsar och stickade tröjor dominerar kostymeringen. 5. Hade jag pengar skulle jag köpa tonvis av tweed- och rowangarner 6. och bara sticka med trästickor för jag tycker stickandet blir trevligast med trä. 7. Av alla träd är nog fjällbjörken den allra ståtligaste och mest intressanta tycker mig.

