Min första Tomten

av riot yarn

Jag ville ha ränder. Lite italienska färger fick liva upp den gråbruna restgarnsskalan.En luva med stjärna i intarsia. Vita ärmmuddar som kan vikas ner när armarna blir längre.

Mönster: En Tomten av Elizabeth Zimmermann med riotyarns intarsia och ränder.
Garn: Restgarn av alla möjliga sorter, ibland dubbelt garn.
Stickor: 4 mm
Knappar: Andrahandssortering

Kommentar: Storleken blev till min förvåning och glädje perfekt för en 1 1/2 åring och uppåt, för jag tror att den kommer att kunna växa med Stig ett bra tag. Formen är rymlig och jag stickade magpartiet lite längre så för tillfället är den mer som en rock än en kofta. Ärmmuddarna är extra långa så att de kan vikas upp nu och sen vikas ner när han blir större. Inspirerad av Hélène Magnusson stickade jag en stjärna i intarsia på luvan.

