Gratis stickmönster på cykelpolon är upplagt

av riot yarn

Arantröjans ärmar var inte riktigt genomtänkta. 48 maskor är lite väl tajt  att börja en manströja med. (Jag har en irriterande förmåga att alltid sticka efter mina egna mått… kanske är det omedvetet medvetet för jag skulle verkligen gilla att ha den här tröjan själv. Jag kanske rent av ”behöver” den här tröjan.) Det började i alla fall bra med flätor i nederkant men allt eftersom ökningarna i sidan växte fram insåg jag att det blev lite väl mycket aviga maskor. Kanske hade det varit bättre att försökt att snitsigt lägga till smala flätor i ökningarna istället för slät avigstickning.

Det är lätt att vara efterklok men jobbigt att göra om.

Nu har jag förresten lagt upp ett gratis stickmönster på cykelpolon. Mot snålblåst för cykling!

