En klassisk fiskartröja med fläta ända upp på axeln

av riot yarn

Nilla i barnboken Skynda, skynda, Nilla lilla! är precis som mig när 
det gäller stickning. Besatt. Så jag stickade en liknande flättröja 
jag också.
30-års tröjan blev färdig långt innan jag trott och hoppats men 29-
åringen ville inte vänta med att använda den. Idag fyller han år och 
tröjan får numera användas officiellt.

Mönster: En kombination mellan An aran sweater (January) och Classic 
"Brooks" sweater båda mönstrena är skrivna av Elizabeth Zimmermann 
men med egenkomponerade flätor.
Stickor: 3 mm
Garn: 300 gram Kampes naturvita ullgarn
Kommentar: Detta var första gången jag försökte sticka en tröja med 
"saddle shoulders" och lite knepigt blev det vid minskningarna av de 
yttersta flätorna. Jag blev missnöjd med antalet smala flätor på 
ärmarna och virkade dit några extra luftmaskekedjor efter att tröjan 
var färdig och det blev faktiskt fint. Det syns egentligen inte så 
mycket eftersom de sitter på insidan av ärmen men jag ser. Garnet 
räckte längre än jag trott och värmer gott trots att det inte är så 
tjockt. I det stora hela är jag... helnöjd!

