11

av riot yarn

Fröken C har utmanat mig i "Elva frågor" så nu har jag tagit sats 
för att försöka svara. Reglerna följer: 
- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by 
their “tagger” and post it on their blog
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post
- Create 11 new questions for the people you tag to answer
- Go to their page and tell them they’ve been tagged!
- Do not tag back to the person who has already tagged you.

Och så har jag 11 frågor som jag helst vill skicka till någon som inte 
svarat på elva frågor än. Jag skickar vidare till Garn och ord, Wynja, 
Hedvig, Tålamodspåsen, ToveB, Stickigt, Stickgalningen, Annas alster, 
Marion, Katarina och Mamma P så får vi se om de känner sig manade att
svara.

1. Om du skulle få utveckla valfri extra kroppsdel, vilken skulle det 
vara?
Ögon i nacken kanske skulle vara händigt eller möjligen fler händer. 
Dubbelsticka hade varit kul att kunna göra då skulle jag kunna sticka på en 
gammal tråkig stickning samtidigt som jag börjar på en ny rolig. 
2. Återge den konstigaste dröm du kan minnas. Nu kommer jag inte på någon 
alls. Jag brukar inte komma ihåg mina drömmar så ofta. Jag sover lika bra 
som en björn i ide.
3. Du är tvungen att leva resten av ditt liv enbart tillsammans med en 
djurart, alltså joina deras flock/stim/habitat, vilken skulle du välja och 
varför? 
En katt för att de är trevligt lata.
4. Vilken är din alla tiders bästa lärare? Jag tänker spontant på min 
lågstadielärare Barbro som var en bra blandning av sträng och snäll. 
5. Ett land du måste besöka innan du dör. 
Japan skulle vara fantastiskt att få besöka någon gång. 
6. Har du slagit någon nån gång och varför? 
...jag har två syskon. 
7. En låt du vill dansa till en försommarnatt. 
Någon klassiker med Springsteen eller H.Hellström.
8. Motivera vad som är lagom antal språk att kunna tala hyffsat. 
Jag skulle säga att det räcker med två språk för det har jag har själv 
klarat mig bra på. 
9. Den här frågan skulle jag stå på barrikaderna för: 
Hmm... svårt, just idag känner jag inte för att stå på barrikaderna så
jag vet inte.
10. Ett namn dina barn aldrig skulle få. 
Frodo eller Tindra. 
11. Vilken egenskap hos dig själv är du ruskigt stolt över? 
Min osammanhängande briljanta humor...  

Elva nya frågor:
1. Hur kommer det sig att du började blogga?
2. Har du något tix och isåfall vad?
3. Spotify eller riktiga skivor?
4. Lakrits eller choklad?
5. Vad drömmer du om?
6. Vilken är den bästa present du någonsin fått?
7. Har du något favoritgarn?
8. Vem är den bästa stickdesignern genom tiderna?
9. Stickning eller virkning?
10. Hur många timmar i veckan handarbetar du?
11. Rundstickning eller stickning på två stickor?
