Tips!

av riot yarn

Är det någon som har ett bra tips på stickor? Jag gillar trästickor, 
gärna ljust trä. Efter lång tids grunnande och testande har jag nu har 
också kommit fram till att jag gillar KnitPro-grejen med påskruvbara 
stickor. Ett helt set vill jag ha. Gärna ett utbud som en liten boutique.



Jag är en sån där person som inte riktigt gillar hastiga förändringar och 
det har tagit mig ett bra tag att över huvud taget ta till mig tekniken
magic loop. Jag gillar det traditionella strumpstickandet så mycket. Det 
känns så genuint och trevligt. Nu kommer jag inte överge strumpstickandet 
bara för att jag börjat sticka med rundstickor alltmer men mina vanliga 
långa stickor stickar jag nästan aldrig med mer. De används nästan bara 
till provlappsstickning (och det är inte ofta).

