The Cold Swedish Winter

av riot yarn

IMG_2806

Det är trevligt med kyla när man har ett par stickade byxor att plocka 
fram. Jag skulle gärna ha många par men har några saker som jag skulle
tänka på om jag stickade fler och det är bland annat att passformen
upptill inte får vara för lös och ledig. Jag använder ett tunt skärp
till mina byxor men skulle gärna ha ett par som satt åt mer, benen rör 
sig trots allt mer än armar och mage gör för en stickad tröja. I 
Zimmermanns mönster finns möjligheten att sticka hål i resåren för att 
trä i ett snöre för att hålla byxorna uppe, det är kanske en bra idé
eller är det någon som har ett bättre förslag på midjeformning?

IMG_2875

(Jag har förresten äntligen testat att baka med flytande vört och det 
blev fantastiskt gott. Jul, jul strålande jul...)

IMG_2846

