Mönster + jobbtips

av riot yarn

När det egna stickandet inte är särskilt livat klickar jag mig runt 
på bloggar och ravelry för att kolla in andras projekt. Egentligen 
skulle jag vilja sticka mig något riktigt somrigt i svalt garn typ 
lin eller från mitt gamla garnförråd med drops silke-tweed. Jag har 
lite problem med att komma på vad jag ska göra med silke-tweedgarnet 
för det har slutat tillverkas så jag får hålla mig till de nystan 
jag har. Uppifrån-och-ner-kofta kanske...
IMG_4181

Nu följer jag med intresse vad Louise ska hitta på med Pickles-
utmaningen. Suktar efter Brooklyn tweed design teams alla mönster 
(helst skulle jag vilja ha dem samlade i en tjock mönsterbok). 
Sen försöker ta mig i stickkragen.
Om jag bodde i London skulle jag definitivt vara intresserad av 
detta jobb hos Wool and the gang. Tips till Londonbor!
