Vårkollektionen

av riot yarn

IMG_5628

Ingrids vårkollektion… med bollar i färger efter Frida Kahlo-inspiration. Kahlos
kläder och tavlor tröttnar jag aldrig på. Så mycket härliga och starka
färgkombinationer. Stängningen av koftan har jag förresten löst med en liten hake.

Jag använde det tjocka Norge-garnet som blev över från halsdukarna. Stickade
upp allt som fanns kvar så då blev det en kortärmad vårjacka, för mer fanns det
inte. Hade egentligen tänkt att sticka en kofta som Ragga Eiríksdóttirs lilla kofta
men i resultatet blev ett annat. Nu får jag hoppas att storleken kommer passa
Ingrid i vår.

IMG_5369

Bollarna har jag gjort med hjälp av ”pom-pom makers” som de kallas. Att göra
egna i papp fungerar egentligen bra men nu behöver jag inte klippa ut nya
hela tiden när papperet viker sig. Det går alltså lite snabbare.

IMG_5371

