Rip it up

av riot yarn

Nu var det ett tag sedan… inget bloggande här inte. Har stickat lite men haft många pauser när jag liksom fastnat i tankarna över hur jag ska fortsätta. Det finns ju hur många möjligheter som helst att utveckla stickning och jag har hamnat i beslutsångestens grepp trots att jag tagit fram mönster för att ha något att följa. Har lyssnat på en låt som heter Rip it up och tänkt att ”jag river upp och börjar om igen”… Tur att det finns mycket att läsa och lyssna på om stickning så jag har inte behövt vara utan.

IMG_8778

En kofta har stannat vid en ärm då jag missbedömt mitt garnförråd. Det blir nog en ändring av färgerna utefter vad jag har i garnskåpet.

IMG_8769

Läste någonstans att det tar mellan två och sex veckor för avokadokärnor att gro. Vi väntar otåligt.

IMG_8770

IMG_8776

Vaniljextrakt på burk och bröd efter levain-metoden lyxar till vardagen.

IMG_8774

